Panasonic HDC-SD900 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic HDC-SD900 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,8

Wim den Hartog 31-08-2012
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD900 zwart

Ik film nu een jaar met deze camera en het verbaast me iedere keer weer wat een prachtige beelden deze camera geeft. De opgenomen beelden zijn ook prima te gebruiken als fotomateriaal dmv een een videobewerkingsprogramma.
Het geluid vind k niet zo belangrijke daar ik toch meestal muziek onder de films zet en eventueel aan te passen is in een bewerkingsprogramma

Henk Ferwerda 13-08-2012
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD900 zwart

Prima videobeeld, zeer scherp. Naast deze videocamera heb ik vele (eenvoudige) foto-compact-camera's gehad, altijd redelijk tevreden. Als je de foto-functie gebruikt van een videocamera is het meestal niet veel bijzonders, maar tot mijn verbazing maakt deze Panasonic fantastische scherpe foto's (spiegelreflex kwaliteit). Je hebt dus foto- en videocamera in 1.

mijn naam 2012 20-12-2011
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD900 zwart

over het algemeen een zeer goede camera wat het beeld betreft en de degelijkheid van deze camera is ook goed maar over het geluid ben ik totaal niet tevreden veel windruis de ventilator die je konstant hoord bij stille opn. in de natuur bv. en nog verergerd als je door de zoeker hebt opgenomen.je bent dus eigenlijk verplicht om een ext. microfoon erbij te kopen. maar het beeld is fantastis!!!

George60 27-08-2011

Vervolg op laatste bericht:
Panasonic gaat kleurprobleem oplossen, dus camera ter reparatie opgestuurd!

martinPK 25-08-2011
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD900 zwart

Net terug van vakantie uit het verre Oosten.Zeer scherpe opnames gemaakt in Full HD.Veel instelmogelijkheden.Was een beetje huiverig over de geluidskwaliteit aangezien sommige testbladen dit vonden tegen vallen.Surround beleving is juist zeer goed te noemen.Enig nadeel wat ik kan noemen is het licht zoemen van de Fan bij stille opnames.Hiervoor heb ik een externe microfoon voor aangeschaft.

George60 19-08-2011

Bevindingen SD900
Wat opvalt is dat nadat je het oculair heb scherp gesteld, de onscherpte zodra je het oculair hebt in en uit geschoven, het tandwieltje raakt kennelijk de kant bij het in en uit schuiven, ik vind dit zéér hinderlijk!!
Bij lopen met camera er aan denken dat het scherm snel open kan klappen!
Het stroom verbruik valt eigenlijk tegen, met dezelfde capaciteit accu kon ik met de GS500, langer doen, terwijl nu een SD kaart gebruikt wordt i.p.v een tape!
De beelden zijn scherp en kleuren vaak echter te licht van kleur, (vooral in groen valt het op, donker groene verkeersborden worden als licht groen weergeven)
Bij sterk wisselende licht omstandigheden, duurt het soms lang voor de juiste kleur balans gevonden is, zo,n 6 a 10 seconden.
Bij gebruik van de stabilisator komt soms in de hoeken een schaduw veroorzaakt door die stabilisator, dit komt door gebruik skyfilter om mijn lens te beschermen, is vnl bij geheel uitzoomen te zien.
Camera heeft verder perfekt gepresteerd tijdens vakantie, bij 43graden in de schaduw dus in zon nog heter geen probleem gehad.
Het probleem met de kleurafwijking heb ik bij Panasonic gemeld.
Zojuist contact met hun gehad er is een UPDATE voor!(19-8-2011)
Dus ik stuur mijn camera op om dit probleem te laten oplossen.
Tevens ook voor het oculair scherpstellen.

panauser 11-08-2011
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD900 zwart

Wat is dit een bewegende beelden kanon zeg!
Zeer scherpe beelden en 5.1 geluid.

Ik heb hem voor onze vakantie aangeschaft omdat onze oude Panasonic toch aardig veroudert is (ruim 7 jaar) en ik toch onze herinneringen zo goed mogelijk vast wilde leggen.

Mis nu wel de Nightshot maar met de 3Mos heb ik die toch al minder nodig ;).

Hij voelt-is degelijk en erg makkelijk in gebruik.
De juiste knoppen op de juiste plek.

Ook het inzoomen in combi met beeld stabilisatie is ongekend ik heb in de winkel alle concurrent modellen vastgehouden en diep ingezoomd en dan naar een dichterbij gelegen object geswingd en uitgezoomt continue scherp ook zonder uitzoem scherp.
Andere merken laten hier 'zichtbaar/merkbaar' een steekje vallen! (probeer het in de winkel uit zou ik zeggen)

Omdat ik de kids wil filmen is dit uitermate belangrijk omdat die continue in beweging zijn en je scherpe beelden wil als je ze volgt. Maar er zijn meer situaties te bedenken waarom dit erg belangrijk is.
Prijs is pittig maar een camera koop je (prive) voor een aantal jaren en dan is deze zeker niet binnen afzienbare tijd achterhaald in techniek ;).

Camera filmt in MTS formaat en ik kan iedereen Aunsoft MTS Converter aanraden [http://www.aunsoft.com/mts-converter/]om je herinneringen in iedere gewenste formaat of voor ieder gewenste apparaat te converteren. geloof me ik heb er verschillende geprobeert dit vindt ik persoonlijk de beste. ik converteerde mijn 1080/50P (voor 45 min is ongeveer 8GB aan data!) beelden naar full hd MKV met 5.1 Dolby ondersteuning.

Henri100 04-07-2011

---------- update review 04-07-2011 ----------
Update van mijn eerdere ervaringen.
Ik heb de camera inmiddels regelmatig gebruikt en ik moet mijn eerdere review bijstellen. De degelijkheid is er wel, het is anders, maar zeker niet slecht. De camera voelt degelijk aan en daar is niets op aan te merken.
De geluidskwaliteit vind ik voor een dergelijke camera gewoon heel goed.
Beeldkwaliteit blijft geweldig, de kleuren echt optimaal en bij weinig licht kun je toch mooie opnames maken. Onlangs nog bij een band met veel lichteffecten gefilmd, geen probleem, ook de moeilijke kleuren niet.
Gebruiksgemak ben ik inmiddels ook aan gewend en de bediening ervaar ik juist beter als mijn vorige TM300.
De handinstellingen zijn vor mij onmisbaar en deze camera is echt de enige in zijn soort waarbij dat zo makkelijk gaat. Maar even snel op automatisch zeten is nog makkelijker en dan maak je ook de mooiste opnames.
Het scherpstellen gaat nu anders, maar vind ik nu zelfs beter als voorheen. Ik moest daaraan wennen, maar dat zegt meer over mij dan over de camera.
Ik ben heel tevreden over de camera en hij gaat straks weer mee naar Afrika voor de mooiste opnames.

Iets negatiefs over de camera...ik zou het echt niet weten.

---------- 1e review 16-03-2011 ----------
Ik heb hiervoor de TM300 gehad. Het verschil is het interne geheugen van 32GB met een sd model.
Ik was zeer tevreden over de camera en heb blind de sd900 gekocht, dus zonder intern geheugen.
Wat schetst mijn verbazing. De pre-rec functie moet je nu via het schermpje inschakelen. Dus even snel via een knopje op de camera is er niet bij. Dat was erg handig, maar is het niet meer.
Geen oplader, maar de accu opladen via de camera. Erg onhandig. Accu heeft wel dezelfde waarde, maar is onderling niet uit te wisselen, dat was niet zo en is nu wel het geval. Dus weer nieuwe accu's kopen. Verder is hij minder degelijk. Bij de TM300 was het gewoon mooier afgewerkt.
Bij handmatig scherpstellen werd bij de TM300 automatisch het centrum van het beeld ingezoomd om goed scherp te kunnen stellen op het onderwerp. Dat is er ook niet meer.
Dat is opgelost door het onderwerp een blauw randje te geven als het scherp is. Dat werkt niet echt goed. Bij slecht licht, werkt het gewoon niet en dat is nu net het moment dat het lastig is om scherp te stellen.
Zo....dat was genoeg negativiteit.
Nu het goeie. Beeldkwaliteit onder slechte lichtomstandigheden, super en veel beter dan de TM300.
Stabilistatie, dat moet je zien wil je het geloven...je hebt geen statief meer nodig en loopshots zien er geweldig stabiel uit.
Beeldscherm is geweldig scherp en echt een stuk groter dan de TM300.
Groothoek is prima, iets minder dan de TM300 met voorzet groothoeklens. Dus die hoef ik niet appart aan te schafffen.
Prijs is een stuk vriendelijker dan waar ik destijds de TM300 voor heb gekocht.

Kortom kan ik zeggen dat ik tevreden ben maar niet zonder teleurstelling.

George60 04-06-2011
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD900 zwart

Een echte review kan ik nog niet geven, daar de camera is opgestuurd ter reparatie/afregeling. De kleuren zijn n.l. niet goed.
Vrijwel alle kleuren worden te licht weergegeven, midden groen wordt licht groen en blauw te fel, weet van 2 collega's die hetzelfde verschijnsel hebben. Kleuren zijn getest mbv geijkte monitor, het verschil was al te zien op het schermpje van de camera zelf, ook handmatig witten gaf hetzelfde resultaat. Wacht dus de reparatie/afregeling af.

George60 15-01-2012

Na succesvolle reparatie blijft er één duidelijk min punt over.
DE formattering die is toegepast is nl FAT32 een ramp als je langer wilt opnemen dan 22 minuten in hoogste kwaliteit, de 4GB beperking, er wordt dan een nieuw bestand aangemaakt en dat betekent een springer! aan eind van 1e bestand 5 frames géén geluid en van opvolgende bestand de eerste 2 frames video onbruikbaar.
Dit probleem is echter alleen door fabrikant op te lossen door er voor te zorgen dat NTFS formattering wordt toegepast. Dus een update kan dit oplossen!
Dus bent u van plan langere opnames te maken houd hiermee rekening, lagere kwaliteit kan ook maar daarvoor heb je niet een kwaliteits camera gekocht.

EW1945 24-10-2011

Inmiddels al weer enige tijd verstreken sinds je jouw camera hebt opgestuurd.
Heb je deze alweer terug en ik hij nu 100% ?

GoofY24 27-11-2011

Na terugkomst reparatie camera uitvoerig getest en de conclusie de kleuren zijn nu wel goed!
Kortom ik ben nu zéér tevreden!

Robbert Paul 12-04-2011
Geschreven voor: Panasonic HDC-SD900 zwart

Echt een perfecte videocamera om zeer mooie opnamen mee te maken. de iA functie werkt subliem.
Handmatig focus, etc. is ook mogelijk en werkt uitstekend. Zeer lichsterk.
enige minpuntje is het wind geruis, maar een externe microfoon is mogelijk. Ook de viewfinder is echt een uitkomst bij veel licht.
Groet,
Robbert